Anmeldelser

Martin Thorborg

Martin Thorborg, Adm. Dir., Dinero

Mobil E-handel giver fuld value for money!

star ratingstar ratingstar ratingstar ratingstar rating

Jeg har arbejdet med e-handel siden 1995 og har solgt for flere hundrede millioner kroner software og services, senest med regnskabsprogrammet Dinero. Det har givet mig en stor viden om, hvordan folk handler på nettet og ikke mindst hvad der afholder dem fra det. Jeg syntes indtil for nogle år siden, at jeg havde det store overblik og at intet kunne overraske mig mere. Men så kom smartphonen og hele spillet blev ændret. Lige pludselig var skærmen mindre, folk kunne handle i bussen, i flyveren og 100 andre ting var ikke som før.

Derfor har “Mobil E-handel” givet mig mange “aha oplevelser” og været en øjenåbner for mig på mange måder. Og da bogen indeholder skabeloner til at bygge en komplet mobil webshop, baseret på 278 guidelines, får du fuld value for money! 

Som en travl person, kan jeg især også godt lide, at bogen er nem at læse, på trods af de mange sider. Nu føler jeg mig langt bedre klædt på til den mobile e-handel og kan klart anbefale alle at købe bogen, da den kan betyde forskellen på succes eller fiasko for din webshop!

Thomas Snitker
 

Thomas Snitker, Senior Research Manager, Lego A/S

Strålende, forbilledlig, lærerig og engagerende!

star ratingstar ratingstar ratingstar ratingstar rating

Mobil e-handel er allerede nu en del af det moderne forbrugerliv, og mon ikke det kun lige er begyndelsen.

Nogle e-butikker havde kun lige tilpasset sig til e-handel med fuldt keyboard og en forbruger der læner sig fokuseret ind over en stor skærm med masser af pixels i ro og mag. Og så skiftede kravene i markedet til at alle og enhver ville tilgå alt fra alle steder til alle tider, på små skærme.

Det er svært at få forretningsmæssig succes i den situation.

Så er det godt at Benjamin Gundgaard har skrevet en grundig, let tilgængelig gennemgang af alle de muligheder og faldgruber der er i mobil e-handel. Han observerer 100 rigtige kunder i testsituationer på verdens førende mobil-shops og uddrager essensen; hvad er best practice i alle skridt gennem brugerens rejse fra surfer på produktsider, gennem varekurven til at blive kunde – og det som kommer bagefter; fastholdelse og krydssalg.

Jeg kan varmt anbefale "Mobil E-handel" til alle der arbejder med digital markedsføring, kommunikation og salg – eller som skal til det – og som vil have succes hermed!

Thomas Rosenstand

Thomas Rosenstand, SEO ekspert og forfatter

En ultimativ guide til at bygge mobile webshops!

star ratingstar ratingstar ratingstar ratingstar rating

Der var engang, hvor det var de få og de smarte, der besøgte webshops via deres mobiltelefoner og iPads. Det var i gamle dage, som i denne verden er få år tilbage. I dag er der mange webshops, der melder at 40-60% af de besøgende kommer fra mobile enheder. Det har haft en stor betydning for den evigt vigtige konverteringsrate, for alle de kendte og vedtagne “regler” for den slags er blevet udfordret på det kraftigste. Pludselig er hele scenariet ændret, knapper skal se anderledes ud, være placeret anderledes og hvad ved jeg.

En ultimativ guide til at få webshops sat op til at håndtere besøgende fra mobiltelefoner, så de er så konverteringsvenlige som teknisk muligt, er blevet et must. Den guide fandtes ikke, før Benjamin Gundgaard lavede den. Og sikke en guide! 

Der er ikke mange, der i den grad kan sætte sig ind i stoffet, bearbejde det og slutteligt formidle det, som Gundgaard kan. Og med sit seneste værk har han – igen – cementeret, at han er kapaciteten, når det handler om at vride absolut optimal ydelse ud af en mobil webshop. Det er ikke småpenge, du kan hente på bundlinjen, hvis du følger anvisningerne og de ubeskriveligt mange små tips og tricks, Gundgaard giver i "Mobil E-handel". Bare et enkelt eller to korrekt implementeret kan betale både bogen, din tid med at læse den og din programmørs tid med at implementere – så effektive “ting og sager” er der tale om!

Der er mange gode bøger om e-handel. Og så er der nogle få, der bare SKAL læses, forstås og bruges. Denne er en af dem.

Brian Andersen

Brian Andersen, Head of E-commerce at Masai, tidligere direktør hos Coop

Jeg ser på mobile webshops med helt nye øjne!

star ratingstar ratingstar ratingstar ratingstar rating

Hos Coop.dk har vi gennem de seneste år arbejdet meget tæt sammen med Benjamin Gundgaard på en række projekter på vores desktopsite med udgangspunkt i hans forrige bog ”Sælg mere på nettet”. Vores konverteringsrate er i perioden steget med 50%, og jeg så derfor med stor forventning frem til at læse Benjamins nye bog om mobil e-handel.

Den nye bog viste sig at være bygget meget pædagogisk og struktureret op omkring, hvordan man skaber en best practice mobil løsning i alle facetter. Hvert afsnit indeholder først grundige brugertest af en række af de store internationale mobilsites, dernæst best practice guidelines med baggrund i de gennemførte tests, samt best practice opbygning af de enkelte sidetyper.

Efter at have læst bogen ser jeg mobile shop løsninger med helt nye øjne, da jeg har fået et nyt begrebsapparat omkring, hvordan forsider, navigation, søgninger, filtre, produktvisninger, indkøbskurv og købeflow bør opbygges.

En anden styrke er, at bogen kan både læses fra ende til anden eller bruges som opslagsværk, når man står med en specifik problemstilling, man har behov for indsigt i.

Jeg kan varmt anbefale "Mobil E-handel" til alle, der gerne vil være klædt bedst mulig på til den mobile revolution inden for e-handel.


Sortér:
Gennemsnitlig karakter (8 anmeldelser):star ratingstar ratingstar ratingstar ratingstar rating
  • 5 stjerner:(8)
  • 4 stjerner:(0)
  • 3 stjerner:(0)
  • 2 stjerner:(0)
  • 1 stjerner:(0)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Igen igen en god bog

Af Elke Christensen Dahlsgravering.dk -

Med en lille webshop som min, kan det være svært at bruge tid og penge på at lave test.

Med denne bog har du redskaber som kan bruges nu og her og til langt billigere penge ! Har læst "Sælg mere på nettet" og denne bog skuffer heller ikke.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Et must-read for alle webshopejere

Af Casper Blom Casper Blom ApS -

Da jeg startede min første webshop var mobilshopping noget der lå langt ude i fremtiden. Nu skriver vi 2016, og mobilshopping er større end desktop. Med bogen Mobil Ehandel er du helt foran i feltet og sikrer at du ikke laver nogle fejl som koster dig mange penge.

Jeg anbefaler bogen på det varmeste, hvis du vil arbejde seriøst med mobil ehandel.

God læselyst :)

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Mobil E-handel er mættet med skudsikre guldkorn

Af Christina Mumm Senior Project Manager hos Peytz & Co -

Bogen er mættet med guldkorn, som du gør klogt i at følge, hvis du ønsker at vækste din eller dine kunders mobile forretning. Der er nemlig kontant afregning ved kasse ét, når Benjamin slår sig løs - selv ikke de allerstørste går fri!

 

Som alt andet Benjamin laver, er bogen fuldstændig skudsikker, og den giver dig et væld af konkrete, brugbare og værdifulde forslag til, hvordan du kan forbedre din bundlinje.


Derfor bør bogen være pligtlæsning for alle der beskæftiger sig med e-handel.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Giver et imponerende godt overblik over mobil e-handel

Af Kenneth Borup Marketingdirektør, Lomax A/S -

Hos Lomax har vi været forskånet for at tænke e-handel på mobilenheder, idet mange af vores BTB kunder naturligt valgte at bestille deres kontorprodukter fra deres computer i arbejdstiden. Vi kan dog se en øget trafik fra mobile enheder, hvilket betyder at vi skal have mobiloptimeret vores website så vi også her kan give kunderne en god oplevelse. 

 

Dette spændende projekt gør bogen fra Benjamin Gundgaard yderst interessant for os, idet vi ønsker den bedst mulige løsning. Bogen er letlæst, hvilket er positivt i en travl hverdag. Samtidig er bogen spækket med konkrete ideer og råd til hvordan man bedst opbygger sit mobilsite således at brugeroplevelsen optimeres og konverteringsraten øges.

 

Benjamin sammenligner nogle af verdens største sites og han beskriver fordele og ulemper ved måden de har lavet mobilsitet på. Benjamin viser endnu engang hans fantastiske evne til at sætte sig i kundens sted, på samme måde, som da vi fik konverteringsraten til at stige med 33% på vores nuværende hjemmeside. Særligt tjeklisterne er yderst anvendelige så man er sikker på at huske det hele. 

 

Jeg kan kun anbefale "Mobil E-handel" til alle der driver en mobil webshop og ønsker endnu mere forretning via den kanal.