Om bogen



Tjekliste med 278 punkter

"Mobil E-handel" indeholder en komplet trin-for-trin guide der beskriver, hvordan du sælger mest muligt på smartphones.

Løsninger til en komplet mobil webshop

Bogen giver dig konkrete best practise skabeloner til alle 278 punkter på tjeklisten: forside, navigation, filtre, søgning, produktsider, indkøbskurv, købeflow, etc. du kan implementere direkte i din mobile webshop.

Dette betyder, at du kan bygge en komplet mobil webshop baseret på løsningsforslagene, der er udarbejdet af Benjamin Gundgaard.

Brugertests for 500.000 kr.

Bogen er baseret på brugertest med 100 mennesker, der har testet en række af verdens største mobile webshops:

Baseret på kundens købeoplevelse

Bogen er skrevet med udgangspunkt i, hvordan kunden oplever din webshop, når hun handler på mobilen, bl.a.:

  1. Kundens første indtryk
  2. Hvordan gør du det nemt og enkelt for kunden at navigere
  3. Hvordan overtaler du kunden til at handle
  4. Hvordan sælger du mere til kunden
  5. Hvordan gør du det nemt for kunden at bestille
  6. Hvordan får du kunden til at komme tilbage for at købe mere

Videoeksempler

Du får adgang til eksempler fra de mange brugertests der viser, hvad der fungerer godt og skidt. I dette tilfælde kan du eksempelvis se, hvor gode ASOS er til at hjælpe kunden med at navigere og filtrere:

Hvem er bogen skrevet til?

Bogen er skrevet til dig, hvis du arbejder med mobil e-handel som:

  1. Direktør / CEO
  2. E-commerce Manager
  3. Ejer af en webshop
  4. Projektleder
  5. Designer
  6. Programmør
  7. Brugervenlighedskonsulent
  8. E-handelskonsulent

… eller hvis du generelt interesserer dig for mobil e-handel.

Både for store og mindre virksomheder

For en kunde er købeoplevelsen den samme, uafhængigt af, om du er en stor eller en mindre virksomhed. Derfor afgør din virksomheds størrelse ikke, hvordan du bygger en effektiv mobil webshop – det er præcist de samme vilkår der gør sig gældende.

Derfor henvender bogen sig såvel til store som mindre virksomheder.

Stor forskel på tablet og smartphones

En af bogens centrale konklusioner er, at der er en stor forskel på, hvordan du bygger mobile webshops til tablets og smartphones.

Bogen giver dig derfor centrale svar på:

  1. Skal vores mobile webshop være responsive?
  2. Skal vi bygge to forskellige sites til tablet og smartphone?
  3. Skal vi have en App?
  4. Er kundens købeadfærd anderledes på mobilen end på nettet?

Bogen er brugertestet

Bogens forfatter har taget sin egen medicin. Han nemlig ladet et repræsentativt kundepanel læse bogen for at sikre sig, at indholdet er så relevant og konkret som muligt.

Nem at læse

Bogen er skrevet i et konkret og direkte sprog, der gør den nem at læse.

Herudover er bogen designet til at blive læst på tablets.

Leveres med det samme

Bogen er digital og leveres derfor med det samme pr. e-mail.

Kig i bogen

Gå på opdagelse i bogen: